afvallen4u.nl

Effectief afslanken

Menu Close

Een gezondere leefstijl met een luchtreiniger

Lucht is een  belangrijk element in ons leven. Dagelijks ademen we heel wat lucht in en uit.

Maar  wist je dat die lucht vaak vervuild is? Bijvoorbeeld door uitlaatgassen van auto’s, fabrieken of andere vervuilingsbronnen. Ook binnen kan lucht zijn vervuild, dan wel niet door uitlaatgassen van auto’s maar er zijn een handvol andere factoren waardoor de lucht in uw huis bevuild kan zijn, bijvoorbeeld bacteriën, schimmels, stofdeeltjes of virussen. Maar er is een oplossing: schaf een luchtreiniger aan.

Wat doet een luchtreiniger?

De naam spreekt eigenlijk al voor zich: een luchtreiniger reinigt de lucht in je woning of kantoorruimte. Alle bacteriën, schimmels en stofdeeltjes  worden uit de lucht gefilterd. Zo is de lucht in je woning dus een stuk gezonder om in te ademen. Je slaapt dan beter en wordt minder snel ziek. Ook verwijderd de luchtreiniger geurtjes, bijvoorbeeld als u binnen rookt of er van houdt om lekker te koken dan kan dit een groot voordeel zijn: geen last meer van doordringende geurtjes in huis! Een luchtreiniger kent dus vele voordelen!

Soorten luchtreinigers

Er zijn verschillende soorten luchtreinigers. Sommige werken met een filter en andere reinigen de lucht met behulp van een ionisator. De luchtreiniger met een filter is eigenlijk de ‘ouderwetse’ variant. Vroeger diende je het filter met regelmaat de vervangen, maar tegenwoordig hoeft dat nog maar zelden te gebeuren. De werken van een luchtreiniger met een ionisator is wat complexer. Bij een ionisator worden er negatieve ionen de lucht in geduwd. Dit zijn een soort moleculen met een elektrische lading. Deze komen normaal eigenlijk alleen in de natuur voor.  Denk bijvoorbeeld aan het frisse gevoel bij een onweersbui of wanneer je over het strand loopt. Deze ionen komen dus in de natuur veel voor, maar eigenlijk zelden in je woning of op uw kantoor. Met een luchtreiniger worden deze ionen gecreëerd zodat ze ook in uw woning terechtkomen, en daar de lucht reinigen.

Luchtbevochtigers

Vaak denkt men dat een luchtreiniger dezelfde werking heeft als een luchtbevochtiger, maar dat is een misvatting. Soms heb je wel luchtreinigers waar ook een luchtbevochtiger in zit, of andersom. Maar de werking van de twee is zeer verschillend. De luchtbevochtiger bestrijdt als het ware de droge lucht in een woning. Droge lucht kan vele gezondheidsklachten veroorzaken, zoals bijvoorbeeld slapeloosheid, migraine of vermoeidheid. Dit komt doordat er uit droge lucht minder zuurstof kan worden opgenomen. In huis kan een luchtbevochtiger er dus voor zorgen dat je meer energie krijgt en op kantoor krijgen de medewerkers meer energie en worden ze over het algemeen minder vaak ziek.

 

Zo eenvoudig is het om te besparen op gezond eten

Gezond eten kan voor velen die een krap budget hebben veel kosten. Daarom is het heel verstandig om goed om te gaan met je geld en prioriteit te geven aan dingen die noodzakelijk zijn. Er zijn gelukkig veel manieren om geld te besparen waardoor je gezond en volwaardig voedsel kunt nuttigen.

Hier zijn enkele tips die het besparen van geld om gezonde voeding te kopen eenvoudig maken:

  • Zorg voor een goede planning

Wil je gezond eten en daarbij besparen, dan is het heel belangrijk om te plannen. Je kunt één keer per week nagaan welke maaltijden je zal klaarmaken voor de hele week. Aan de hand hiervan maak je een boodschappenlijstje. Controleer ook altijd in de koelkast en in de keukenkast welke benodigheden je nog in voorraad hebt zodat je niet onnodig nog meer ervan koopt. Schaf datgene aan die je zeker gaat gebruiken zodat je niet onnodige aankopen doet om het later in de ton te doen.

  • Kook thuis

Je eten zelf klaarmaken is veel goedkoper dan eten kopen van een restaurant of café. Maak er een gewoonte van om zelf thuis te koken. Je kunt in het weekend het eten voor de hele week klaarmaken of ervoor kiezen om elke dag te koken. Door zelf te koken weet je welke voedingstoffen in je eten zitten.

  • Cultiveer je eigen voeding

Als je ruimte hebt in je tuin, is het goed als je zelf wat kweekt. Je kunt kruidenzaden of groentezaden kopen en deze laten ontspruiten. Zelf gekweekte producten zijn veel gezonder en smaken ook veel beter dan producten uit de winkel.

  • Breng je lunch van huis

Als je regelmatig uit eten gaat wordt dat heel duur. Je lunch, tussendoortjes en drinken meenemen van huis is niet alleen goedkoper maar ook gezonder dan uit eten gaan. Het neemt wel wat planning,tijd en moeite in beslag maar het kan je heel wat geld schelen aan het eind van de maand.

  • Ga niet met honger boodschappen doen

Wanneer je hongerig bent en boodschappen gaat doen, wijk je sneller af van je boodschappenlijstje en doe je meer impulsaankopen. Als je honger hebt, ben je geneigd om eten te kopen dat niet gezond is voor jou én kom je veel duurder uit. Eet eerst wat vruchten of yoghurt als gezond tussendoortje en doe vervolgens je boodschappen.

  • Gebruik kortingsbonnen op een slimme manier

Als je slim gebruik maakt van kortingsbonnen kun je heel wat geld besparen. De meeste bonnen krijg je voor ongezonde en bewerkte voeding. Selecteer de bonnen en gebruik ze om de kosten voor schoonmaakproducten en andere dagelijkse benodigdheden in en rondom het huis te verlagen. Als je deze kosten kunt verlagen, heb je in je portemonnee meer geld over voor gezonde voeding.

Geef geen geld meer uit aan junkfood
Een patat met bbq bestellen of iets dergelijks kost meer geld dan wanneer je je eigen gezonde maaltijd zou klaarmaken en het levert je per slot van rekening weinig nuttige voedingstoffen. Elimineer de junkfood uit je eetpatroon en je zult versteld staan om het feit dat je geld bespaart aan allerlei ongezonde voeding zoals de frisdranken, chocolades, fast food etcetera. Door geen junkfood te kopen hou je meer geld over voor voeding dat gezond is.

Gezond eten hoeft niet duur te zijn en met deze handige tips kom je er zeker uit.

Een paar tips waardoor mensen naar jouw sportschool zullen komen!

De meeste mensen zien sporten als een echte uitdaging. Het kost vaak veel moeite om de motivatie te vinden om naar de sportschool te gaan. En als je er dan eenmaal bent, dan moet je ook nog is echt gaan trainen. Voor de echte sportgoeroes onder ons is dit meestal een eitje. Maar voor de mensen die niet zo vaak gaan of voor de mensen die moeten gaan vanwege gezondheidsredenen kan dit best lastig zijn soms. Vooral voor diegene die proberen af te vallen kunnen ze vaak wat steuntjes in de rug gebruiken. Onderstaand zal ik wat tips geven die je kunt toepassen in jou sportschool die je zullen helpen om motivatie vinden en lekker te kunnen sporten.

De uitstraling zorgt voor motivatie

Heeft jouw sportschool donkere muren en komt er weinig daglicht binnen? Daar zullen de meeste sporters niet vrolijk van worden. Het is bewezen dat het lekkerder sport als je in een lichte en mooie sportschool kan trainen dan in een donkere en grauwe sportschool. Zoals dat ook in het dagelijks leven gaat, bijna iedereen wordt er een stuk blijer van als het zonnetje schijnt dan als het met bakken regen uit de lucht komt vallen. En zo werkt dit ook in een sportschool. Zorg dus voor genoeg ramen in je zaal en gebruik lichte, frisse kleuren op de wanden.

Verschillende lichten

Qua licht moet je ook goed oppassen in de sportschool. Veel licht kan niet erg flatterend zijn waardoor mensen zich onzeker kunnen gaan voelen. Vaak in kleedruimtes vind je van dit lelijke licht. Het benadrukt elk bobbeltje of lijntje in je lichaam en dat bevordert niet echt je zelfvertrouwen. Voor een sportschool is het slim om te kiezen voor opbouwspots. Dit zijn kleine LED lampjes die dim baar zijn. Dit wil zeggen dat je zelf kunt bepalen hoe fel je ze wilt hebben. Je kunt ze dan bijvoorbeeld in de avond wat feller zetten dan overdag. De opbouwspots zijn zeer flatterend en passen daarom goed in een sportschool.

Motivatie quotes

Voor wat meer decoratie in de sportschool kun je verschillende motiverende teksten op de muur verven. Alleen een lege muur met een spiegel eraan is ook een beetje saai voor in de sportschool. Door allerlei teksten op de muur te zetten zoals: “You can do this”, “It never gets easier, you just get better” en “The pain you feel today, will be the strength you feel tomorrow”. Als de sporters dit elke keer zullen lezen tijdens het sporten zullen ze onbewust steeds meer motivatie krijgen om door te gaan.

Vijf tips voor het beginnen van een eigen kleine sportschool

Miljoenen mensen maken dagelijks de gang naar de sportschool om hun conditie op peil te houden. Daarnaast merk je dat een steeds groter wordende groep behoefte heeft aan persoonlijke aandacht. Sportscholen bieden steeds meer persoonlijke begeleiding, maar het is een kans voor personal trainers om zelf een eigen fitness studio te openen. De kleinschaligheid en echte persoonlijke aandacht zal veel mensen aanspreken. Concepten zoals bijvoorbeeld franchise formule fit20 spelen daar op in. Als zelfstandig ondernemer heb je veel vrijheid en heb je een eigen studio waarin je je eigen creativiteit kwijt kunt. Ook zal de fitness en wellnessbranche niet snel krimpen. Investeren in een eigen fitness studio is dus geen enorm risico. Nu de stap maken biedt je vele voordelen. Een goede personal trainer is echter niet perse een goede ondernemer. Daarom geven we hier 5 tips voor het opzetten van een eigen kleine sportschool.

Tip 1: Verdiep je in de fitness branche.

Praat met andere personal trainers en fitness studio eigenaren. Waar liggen kansen en wat zijn de obstakels waar je tegenaan kunt lopen als je je eigen sportschool opent? Probeer te leren van fouten die eerder gemaakt zijn zodat jij ze niet maakt. Een mentor met ervaring in de branche zal zeker helpen. Iemand met zakelijke ervaring en bij wie je terecht kunt om te sparren over jouw ideeën.

Tip 2: Locatie, locatie, locatie.

Een pand zoeken is misschien wel de grootste uitdaging. Als je een kleine fitness studio opent dan zal een A1 locatie niet snel tot de mogelijkheden behoren. Maar vraag jezelf af of dit ook echt noodzakelijk is. Voordeel van een locatie buiten het centrum is bijvoorbeeld de bereikbaarheid, en wat te denken van klanten? Voor veel mensen is het prettig om voor of na het werk langs te komen. Als je sportschool op een bedrijventerrein ligt heb je direct al een mogelijke klantenkring. De huur is in veel gevallen ook een stuk lager en dus aantrekkelijker, 2 vliegen in 1 klap. Kijk verder naar zaken als parkeergelegenheid en zichtbaarheid.

Tip 3: Begin je echt zelfstandig of kies je voor franchise?

Als je voor jezelf wilt beginnen kun je dat helemaal zelfstandig doen. Nadeel is dan dat je zonder goede begeleiding het wiel zelf moet uitvinden. Als je kiest voor een franchise constructie weet je dat je het wiel niet hoeft uit te vinden. Je profiteert van een bestaand format, met al naamsbekendheid. Een goede franchise ondersteunt je tijdens elke stap in het proces. Ondernemingsplan, vinden van de juiste locatie, financiering, marketing en administratie, overal wordt je bij geholpen. Weeg de voordelen goed af tegen de nadelen.

Tip 4: Wat is je doelgroep?

Als je een kleine sportschool begint dan is het handig vooraf een doelgroep te kiezen. Kies je voor bijvoorbeeld alleen vrouwen of juist alleen mannen? Of richt je je heel specifiek op ouderen, een groeiende markt. Je kunt je marketingbudget maar een keer uitgeven. Daarnaast heeft je studio een bepaalde uitstraling nodig als je je richt op jonger of ouder publiek.

Tip 5: Bereid je goed voor. Schrijf een ondernemingsplan. Stel jezelf een doel.

Iedere Personal Trainer kan starten en als je geen vastomlijnd plan hebt zal je het misschien ook wel redden, maar een goed ondernemingsplan met een goede cijfermatige onderbouwing is iets waar je altijd op terug kunt vallen. Daarnaast zorgt het werken aan een ondernemingsplan dat je vooraf al na gaat denken over zaken. Het gaat meer leven en je zult al tegen dingen aanlopen waar je eerder niet over had nagedacht. Denk bijvoorbeeld aan verzekeringen en vergunningen. Niet de leukste materie, maar wel erg belangrijk. En je cijfers zijn natuurlijk ook erg belangrijk, stel jezelf bijvoorbeeld een doel qua aantal leden binnen een jaar en focus daarop.

Hoe ik in een half jaar 12,5 kilo afviel!

Een groot deel van de mensen is niet tevreden met hoe zij eruit zien. Ik heb me een lange tijd vreselijk gevoeld over mijn lichaam. Elke keer dat ik in de spiegel keek walgde ik van mezelf, en voelde ik dat ik boos werd op mezelf. Dit is natuurlijk geen leuk gevoel, en ik wist al gauw dat ik moest gaan veranderingen. Niet alleen om de kilo’s kwijt te raken die er de laatste jaren bijgesnoept waren, maar ook om weer gelukkig zijn en me goed te voelen. Ik ging direct van start, en na een paar terugvallen is het me gelukt: in half jaar ben ik op m’n gewenste gewicht uitgekomen en heb ik mijn doel behaald: 12,5 kilo afvallen. Je leest in dit verhaal hoe ik dat heb bereikt.

VALLEN EN OPSTAAN

Iedereen weet dat een hele zak chips leegvreten op de bank niet goed voor je is, en dat je er van aankomt. Zeker als je het regelmatig doet. Maar we weten ook hóe lekker het kan zijn, ook al voel je je achteraf schuldig. Mijn tip: laat je kop niet hangen na een terugval en een vreetbui. Het gevaarlijkste wat je daarna kunt denken is: het is nu toch al verpest, dus ik kan net zo goed meer gaan eten  nu. En dan is het hek van de dam. Die ene zak chips gaat echt het verschil niet maken , maar je mindset na deze terugval wel!

Lief zijn voor jezelf

Stel haalbare doelen voor jezelf, en neem het jezelf ook niet te hard kwalijk als het niet (in één keer) lukt. Je bent ook maar en mens. Naast sporten en voeding is je mindset een van de belangrijkste aspecten van afvallen. Wat mij erg geholpen heeft is van tevoren beloningen bepalen voor mezelf: bij 2 kilo ging ik lekker een dagje naar de sauna, bij 5 kilo gingen m’n vriend en ik uitgebreid uit eten, en bij mijn einddoel van 12,5 kilo mocht ik van mezelf een geweldige outfit van Balenciaga aanschaffen. Op deze manier maak je het een stuk makkelijker én leuker voor jezelf.

 

Onthoud: afvallen is moeilijk en je moet er hard voor werken. Daarom is het echt belangrijk dat je lief blijft voor jezelf, en je je niet verliest in je doel. Nadat je je doelen behaald hebt zul je je zoveel beter voelen: echt waar. Gezonde voeding, een paar keer per week sporten en een goede instelling gaan je er brengen.

Hoe de drogist online mij heeft geholpen om effectief af te vallen

In dit gast-blog vertel ik je mijn verhaal over hoe ik effectief ben afgevallen en hoe de drogist online mij daarbij heeft geholpen. Ik deel graag mijn ervaringen en persoonlijke tips met jou!

Direct resultaat bij de drogist online

Afvallen is niet altijd even makkelijk. Persoonlijk ben ik al jaren bezig om op een gezond gewicht te blijven. Gewicht aankomen en verliezen wordt natuurlijk door allerlei verschillende factoren beïnvloed. Onder andere je genen en metabolisme beïnvloeden hoe gemakkelijk en effectief jij kilo’s kwijtraakt. Toch zijn er ook genoeg middelen beschikbaar die veel mensen een extra handje kunnen helpen. Sinds ik de drogist online heb ontdekt, ben ik in ieder geval een stuk effectiever bezig.

Ten eerste is winkelen bij een internetdrogisterij op zichzelf natuurlijk al zeer efficient. Als een fanatiek online shopper, maakt het mijn leven alleen maar makkelijker als ik ook mijn drogist benodigdheden online kan bestellen. Je koopt alles wat je nodig hebt, waar en wanneer het jou het beste uitkomt.

Ten tweede heeft deze drogist online een zeer uitgebreid assortiment aan afslank artikelen, dieetproducten, sport artikelen en andere gezondheidsproducten die een effectief afslank proces kunnen ondersteunen. In de rest van dit blog zal ik enkele van deze producten uitlichten die mij persoonlijk hebben geholpen.

Tip 1: sporten, eiwitinname en energie

Mijn eerste tip om effectief af te vallen klinkt voor de hand liggend: sporten! Afvallen gaat nu eenmaal niet alleen met hulpmiddelen. Je zult er ook een beetje voor moeten zweten. Natuurlijk kun je je sportsessies wel efficient inrichten en ondersteunen met behulp drogisterij producten. Om mijn eiwitinname op peil te houden vul ik mijn reguliere voeding na elke sportsessie aan met eiwitshakes. Bij de drogist online heb je ruim keuze uit verschillende merken en smaken eiwitpoeders in diverse prijsklassen. Ook handige shake bekers voor het bereiden van deze shakes kun je direct mee bestellen. Daarnaast vind er je er diverse energie supplementen, voor wanneer je even een dagje niet gemotiveerd genoeg bent om naar de sportschool te gaan.

drogist online
Extra tip: houd je niet zo van eiwit shakes? Probeer het poeder eens te mengen met (magere) melk, (diet)chocolademelk of een magere yoghurtdrank in plaats van water.

Tip 2: lekkere snacks

Ook deze tip betreft iets wat je niet zo 1-2-3 met afvallen associeert: snacks. Toch zijn deze erg behulpzaam op weg naar een gezond gewicht. Tussen maaltijden door en bijvoorbeeld na het sporten kun je een lekkere trek krijgen. Deze kan, zeker in het begin, zeer gevaarlijk zijn voor het behalen van je resultaten. Bij de drogist online vind je gelukkig veel gezonde alternatieven die aan de behoefte om te snacken voldoen, zonder dat je extra suiker binnenkrijgt. In het assortiment vind je diverse repen, crackers, bessen en soepjes voor tussendoor. Ook kun je er online suiker-vervangers kopen, zoals zoetjes.

Extra tip: in het begin gebruikte ik speciale pillen die het ergste hongergevoel onderdrukken. Ook deze koop je bij de drogist online.

Op zoek naar een goede sportschool? Stop met zoeken ik heb het voor je!

Van plan om af te vallen voor de zomer? Maar geen motivatie door de komst van de feestdagen? Dat is geen goed excuus want er is altijd een juist moment om te beginnen. Werk je in omgeving Amsterdam dan is hier de juiste sportschool te vinden die jou de juiste begeleiding en motivatie biedt om te gaan sporten en jouw doelen te behalen. Lees vooral even verder om extra motivatie op te pikken om te gaan sporten bij sportschool Amsterdam.

Sporten voor de zomer

Je zal vast denken het is net zomer geweest dit duurt nog zo lang er is geen haast. Bij sportschool Amsterdam wordt je al goed klaargestoomd. Maar het proces van sporten duurt wel degelijk lang. Voor een goed resultaat is het dus ook belangrijk om nu te beginnen. Tijdens het sporten zijn er verschillende factoren die bepalen hoe snel je resultaat zult zien. Het juiste voedingsschema met de juiste oefeningen kan al snel een goed resultaat brengen afhankelijk van het vet percentage op het lichaam en de spiermassa die er al is. Na ongeveer 4 weken intensief te sporten en je aan je schema te houden zijn de resultaten al te zien. Hoe strenger jij je aan je schema houdt hoe beter het resultaat natuurlijk.

Maar ik heb helemaal geen tijd om te sporten

Ja dat excuus hebben we allemaal al wel eens gebruikt maar dat is nu verleden tijd. Als je in de omgeving Amsterdam werkt of woont is er genoeg tijd om even naar de sportschool te gaan. Denk aan sporten na je werk. Dan heb je alles al gedaan op die dag en zal je eenmaal bij thuiskomst tevreden zijn dat je het toch nog gedaan hebt. We weten natuurlijk allemaal dat als we eerst naar huis gaan dat we dan onze motivatie om te sporten verliezen. Niet is het sporten na je werk alleen handig om je motivatie er bij te houden maar ook zorgt het voor een goede nachtrust. Als je goed getraind hebt zal je aan het ende van de avond al snel slaperig worden en als een roosje slapen. Met als surprise in de ochtend meer energie!

sportschool Amsterdam en de voordelen ervan

Sporten brengt dus niet alleen veel energie met zich mee en een goed resultaat maar het kan je ook veel zelfvertrouwen brengen. Veel mensen voelen zich stiekem toch onzeker over hun lichaam maar na een tijdje sporten zien ze resultaat en worden ze zelfverzekerder. En dat is natuurlijk het beste resultaat!

Coolsculpting; Lichaamsvet verliezen een koud kunstje!

Slapend rijk worden willen we allemaal wel. Afslanken zonder daar moeite voor te doen willen we ook wel. Toch? Vooral het kwijtraken van die laatste vetrolletjes die zich aan je vastklampen en zich niets van je sportieve prestaties aantrekken is lastig.Met coolsculpting is dit een koud kunstje.

Je vetcellen worden bevroren en geleidelijk afgevoerd. Zeg maar dag tegen dat net niet meer schattige buikje, die love handles en je onderkin. Daarnaast kunnen mannen eindelijk afscheid nemen van hun manboobs (borstvorming bij mannen)

Coolsculpting is Pijnloos

Een behandeling uit een cycli duurt slechts 35 minuten, die je slapend in een relaxte stoel zou kunnen doorbrengen. De behandelingen zijn pijnloos. Het enige dat je voelt tijdens de behandeling is dat de huid vacuüm wordt getrokken, waar je een beurs gevoel aan kunt overhouden. Na een paar dagen trekt dat gevoel vanzelf weer weg. Ook de dagelijkse dingen kunnen gewoon doorgaan.

Het eerste resultaat is al na tien tot 21 dagen zichtbaar.

Wie wil dat niet? Het zeker weten dat je er goed uitziet als de kleren vallen bij die geweldige man of vrouw die je onlangs hebt leren kennen. Of een lijf waarmee je net wat zelfverzekerder aan het zwembad of op het strand ligt.

Een lijf zonder verse littekens

Bij coolsculpting word je niet geopereerd. Onder supervisie van vooraanstaand plastisch chirurg Farid Kazem stelt een deskundig team een behandelplan op. Daarbij wordt er uitgegaan van de natuurlijke vorm van het lichaam. Ook heupen, benen, flanken en taille kunnen met coolsculpting worden behandeld.

De gebruikte techniek – het kristalliseren van vetcellen – heet Cryolipolyse en voldoet aan de strenge normen van de Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA) Sinds 2009 zijn in Amerika miljoenen mensen van hun hardnekkige vetrolletjes verlost. In Nederland zijn al meer dan 4.500 mensen je voorgegaan.

Tijdens het eerste, en gratis consult krijg je, naast een behandeladvies en een prijsopgave, een behandeling die bestaat uit het bevriezen van een vetrolletje en een massage om de vetafbraak te activeren.

Spiegelbeeld

Zeg je ‘ja’ tegen je behandelplan dan is je spiegelbeeld na één tot twee maanden de reflectie van een mooi en blij mens dat goed in zijn of haar vel zit. Door de geleidelijke afvoer van de vetcellen via de urine heeft de huid de tijd om elastisch mee te bewegen. Het schrikbeeld dat je lappen vel overhoudt, blijft je bespaard.

Met coolsculpting zwaai je de kipfilet aan je bovenarmen voorgoed uit.

© 2019 afvallen4u.nl. All rights reserved.

Theme by Anders Norén.